Direktlänk till inlägg 28 maj 2016

27 maj

Av L-M - 28 maj 2016 19:44

I torsdags var jag uppe hela natten, skräcken att inte klara gå upp på morgonen och få tagit blodprover var för stor. Mådde hemskt o utmattat men det blev så sent för dottern skulle M hämta och det blev långt efter midnatt pga försening. Så jag valde att stanna uppe.

På fredagsmorgonen var jag ju inte bättre men blev arg för jag kände att jag kommer inte orka och klara duscha nu heller. Smärtan var för stor o svagheten, fick strunta i det och gjorde det jag klarade för att vara någonlunda ok utåt sett. Visste att jag måste be nån titta o känna vad det är för något i halsen och även en knöl vid troskanten   . Kom iväg till provtagningen och fick en snabbtid till en annan läkare en timme senare.
Läkaren tryckte lite på halsen o jag bad den att lokalisera var jag kände det där i halsen så min husläkare kan veta sen till nästa besök. Det i halsen har kommit och gått och det känns konstigt. Läkaren kikade på andra knölen/bölden o konstaterade att det var mycket undertill och brett så det var bäst att öppna och tömma. Alltså jag blev nervös som få   .
En bedövningsspruta senare o ett snitt sen klämde han o en syster stod vid sidan och hjälpte till med torkgrejer. Jag hade tagit medicin mot kramp i förebyggande redan ifall o tackade mig själv för det då jag blev tvungen att hålla benet uppe med min friska hand. Jag var väldigt rädd att få kramp mitt i allt för då är det omöjligt att vara stilla och det skrämde mig när det var öppet sår och sånt   . Tack gode Gud att jag inte fick kramp, var så galet tacksam för tänk o få det då. Snittet lämnades öppet så det kan göra nåt jag inte hittar ord på ens, sen nåt omslag över och 2 ombyte med hem. En Heracillin medicin fick hämtas ut också i förebyggande/läkande syfte. Denna hämtade M framåt kvällen. Hann inte hem förrän bedövningen hade släppt redan så det var ömt och ryggen och benen smärtade redan, med möda kom jag ur bilen o in. M hjälpte mig med även annat denna dagen.

Lyckades hamna i fåtöljen och fick ta ibumetin. Var hungrig men så svag o trött och ville inte be M göra macka åt mig så jag struntade i det. Jag var på väg att somna efter en stund o var rädd att somna i fåtöljen o vakna med extremsmärta i rygg osv. Benen domnar av det mesta o armarna med så jag var tvungen att lägga mig i sängen. Sov 4 timmar innan jag kunde vakna, hade satt larm på Max 3 timmar för jag vägrar sova dagtid.

På kvällen där kändes det bara ömt vid snittet men kroppen gjorde ont, jag fick så ont att jag började nästan gråta av smärtan. Hade fått post från fk o öppnade det och som jag anade var läkarintyget inte tydligt varför jag inte kunde jobba o ha rätt till ersättning. Jag förstår fk faktiskt men ändå inte, det känns som de vill jag ska ge upp livet överlag så jag inte är deras börda. Jag sa det till M om beslutet men jag orkade inte reagera ens för jag hade så ont så varje nerv skrek i min kropp. Tänkte att jag får tjuta för det beslutet en annan dag, nu måste jag klara mig genom smärtan. Till sist orkade jag inte med smärtan mer, kunde inte vara nära kyla och var törstig men ville inte hålla i vattenkannan från kylen eller ens glas. Frågade M om han kunde ta lite vatten i en kaffekopp åt mig. Kunde hålla i kaffekoppen med hjälp av min för stora underbara mjukisjacka och det vattnet ???? det var såååå gott.

Jag orkade inte smärtan till sist i kroppen och jag hatar tjuta inför andra av smärta men nu stod tårarna i kroppen och jag kände mig allvarligt sjuk men det är jag inte vad jag vet, men det är så man kan förklara hur ont man kan få. Tog en special smärtstillande och en timme senare försvann den extrema smärtan, jag hade nu bara ont. Vilken skillnad det gör från innesluten i ren smärta till att vara mer vanlig. Jag somnade sent pga det och jag var ändå så trött men smärtan gjorde att jag kunde omöjligt somna. Jag kände mig nöjd, smärtan var nu så jag klarade av den    och nu skulle jag få sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L-M - 17 maj 2018 19:12

Ingen gillar väl tandläkarvård alltid men ibland är det värre för vissa människor som är som mig; extremt smärtkänslig vid tandvård. Hoppade på min elrulle och iväg för att dra ut en tredje visdomstand. Väl där sa jag att jag är svårbedövad och e...

Av L-M - 21 april 2018 12:22

Långt uppehåll har det varit för jag inte varit motiverad att orka bry mig, dagar har gått o blivit till veckor och till år. Det är som man brukar säga att för att vara sjuk långtid måste man vara frisk. Inget i livet är annorlunda förutom att jag gå...

Av L-M - 29 maj 2016 20:21

Efter nattens hypersmärta så fick jag tagit en specialtablett, den tog toppen av smärtan efter en timmes lång väntan och längtan. Fick i mig en macka men kastade sista biten igen, det tog emot åter igen. Jag var nöjd att bara klara röra mig och ta i ...

Av L-M - 29 maj 2016 04:16

Jag har fula fötter och är plattfotad. Jag lider även av något som dök upp för väldigt många år sedan och som inte försvinner. Ingen har ett svar på vad det är, jag vet att det liknar kärl grejer och såna röda streck/prickar. När jag trycker på det b...

Av L-M - 29 maj 2016 04:04


Mina händer som gör ont, varje led, kallt gör ont och ibland är det som jag bränt mig på kokande vatten och oftast sker det mellan fingrarna och upp på handen. Jag har ofta olika färg på händerna och armarna sista tiden så det kunde lika gärna vara 2...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards