Alla inlägg den 29 maj 2016

Av L-M - 29 maj 2016 20:21

Efter nattens hypersmärta så fick jag tagit en specialtablett, den tog toppen av smärtan efter en timmes lång väntan och längtan. Fick i mig en macka men kastade sista biten igen, det tog emot åter igen. Jag var nöjd att bara klara röra mig och ta i saker. Sa till M att jag har lite röra i tarmarna eller nåt, gör nåt ont i vänstersidan så är väl heracillin, bara jag slipper bli riktigt dålig i magen nu med såret och även kvinnoveckan efter 7 månaders uppehåll, från normalt till inget bara sådär pang bom. Blöder rätt kraftigt med men kanske behövs efter detta halvåret ;-)Så nä helst ingen lös mage nu också på allt. Kom i säng en stund efter medicinen hjälpt mig och jag tänkte på hur skönt det var att nu skulle jag få sova utan smärta de lux.


Vaknade efter middag och fick i mig penicillinen, drack kaffe och kände huvudvärken som vart varenda dag sista tiden, fast idag mer tung och tryckande, nästan feber känsla. Tänkte det försvinner, och hade tagit tempen och den var på 37,1. Efter en stund kände jag att jag hade inte extremsmärta idag, bara ont, värk man pallar med så man röra sig i alla fall, tacksam för det.


Blev lite toa besök och trix varje gång. Har en fungerande plan så det underlättar. Sen blev det dags för nr 2, ok tänkte jag där satte penicillinet igång, får en chock när jag ser blod och magen var rätt ok. Tänkte nu tar jag fel på var blodet är ifrån men nope. Kom och tänka på känslan inatt i sidan o tarmkänslan jag tolkade det som, hepp oki, efter fött 2 barn är det väl nån hemorrojd hahaha, fast jag aldrig nånsin haft något liknande ens, gjorde inte ont, ingen sveda eller något alls. Men gissar på nån böld i röven med då, kan man få en i sidan och aldrig haft tidigare så har jag väl en i röven med tänkte jag och började småfnissa åt det, enklast så och inte börja tänka på vad det nu är osv. Garanterat bara nåt normalt ändå och får väl se om det sker igen och då får jag väl söka för det med :-( Så det är väl nån böld i halsen med då eftersom nåt är därnere i halsen men heracillinen tar säkert det med på samma gång.


Huvudvärken kändes jobbig och jag kände mig febrig, som feberhuvudvärk ihop med nån tryckande huvudvärk så jag tänkte jag kollar väl tempen då, 37,2 och ok med tanke på hur det känns och jag haft 37,3 nån dag dag utan att känna såhär så är det ok. Men jag känner mig febrig och dålig på ett sånt sätt ändå men vill inte ta ibumetin och inte nu när magen gjort lite ont i sidan o det är tarmgrejs för det känns, så nope inte mer hjälp o sätta fräs i magen, vill gärna få vara ok i magen nu med allt annat runt i kring. Smärtan runt svanskotehållet är minde kul med, det känns ju liksom inåt :-S Området i den regionen är inte i ordning, blåsan bränner, urinröret bränner och magen bränner och ryggen. Känns som det är blåsan på något sätt men urinprov visar helt normalt även efter njursten, men det syns kanske inget av det tänker jag, det är ju bara en sten som passerar än om smärtsamt, men taggtråd har jag pinkat hela maj månad nu och det står inte i journalen såg jag idag, fick en ide att titta och inser så sjukt lite det står vad jag har för problem :-O


Journalen är otydlig och jag tänker, är det lönt att ens säga något, ser det står felaktig info med och jag framstår som en idiot om nån tror det där är sant. Finns viss språkbarriär men stressen vid läkarbesöken tror jag påverkar läkaren mycket, det är titta på klockan, prata fort, hasta på och hejdå. Absolut inte otrevligt eller så men jag och M märker stressen och vi båda gillar denna läkare, känner för denna läkare väldigt mycket och vi båda går därifrån med en faktiskt oro för läkarens mående egentligen, med den stress den går med. Tyvärr går detta i slutändan ut över mig, hälften missförstås, det jag behöver ha kollat hinns inte med och allt dröjs på.


Av L-M - 29 maj 2016 04:16

Jag har fula fötter och är plattfotad. Jag lider även av något som dök upp för väldigt många år sedan och som inte försvinner. Ingen har ett svar på vad det är, jag vet att det liknar kärl grejer och såna röda streck/prickar. När jag trycker på det blir det vitt och när man släpper blir det samma direkt. Kan tillägga att jag aldrig har sandaler för de flesta frågar vad som hänt och jag har inget svar, ingen läkare som sett detta vet ens, de som råkar se det frågar mig vad det är. Jag vet inte själv, det började redan för 20 år sen, det gör inte ont, känns inte på huden för det är under huden och jag lider av det pga hur det ser ut. Hade en ide om att ha fina fötter o välvårdade, sen började detta komma. Ok ingen ser dom mer så slutmålat på naglarna efter det. Fula ändå & jag lär nog aldrig få svar på vad detta är.

Av L-M - 29 maj 2016 04:04

Mina händer som gör ont, varje led, kallt gör ont och ibland är det som jag bränt mig på kokande vatten och oftast sker det mellan fingrarna och upp på handen. Jag har ofta olika färg på händerna och armarna sista tiden så det kunde lika gärna vara 2 olika människors armar, vet inte vad det beror på men ser lite dumt ut.

Av L-M - 29 maj 2016 03:58

Som synes så är armarnas armbågssidor stora/breda redan o det har skett en stor förändring på kort tid. Detta fotot tog M på kvällen efter jag fick extremt ont efter att läkaren skulle leta reflexen som var borta ändå, han tryckte där bulan syns. Vet inte vad som hände men det var fruktansvärd smärta.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards